25-02-2016

25 februari 2016 - Ban Houayxay, Laos

De dag begint met een goed ontbijt en daarna naar het kantoor van The Gibbon Experience. We krijgen eerst een presentatie te zien over veiligheid en de flora en fauna van het nationaal park waar we zullen verblijven de komende 3 dagen. Daarna vertrekken we in een truk naar het nationaal park, een rit van zo'n 3 uur. Aangekomen in een klein dorp ik het nog 1 uur lopen tot de volgende stop. Hier worden we in groepen verdeeld en krijgen we een harnas om en meer veiligheidsinstructies. Ik zit in de groep van 10 mensen, we zullen de komende dagen samen slapen in een boomhut en samen als groep gaan zip linen. Nog 2 uur hiken naar onze boomhut en onderweg de eerste zip lines! En wat is dit gaaf zeg!!!! Wouw wouw wouw! Je hangt letterlijk aan een kabel boven een valei met een uitzicht waar je mond van open valt. Sprakeloos zijn we als we onze eerste line gedaan hebben.
Aangekomen in de boomhut, ( letterlijk een boomhut, gemaakt van hout met 3 niveaus, eerste: douche en wc; tweede: slaapvertrekken en keukentje met tafel en stoeltjes; derde: een klein slaapvertrek voor 2 personen) waaraan ze 1 jaar in totaal aan hebben gebouwd, krijgen we thee en iets lekkers en genieten we met z'n alle van het uitzicht en leren we elkaar beter kennen. Onze groep bestaat uit stellen uit Frankrijk, Zweden, Engeland, Australië en nog een meisje uit Nederland. 's Avonds doen we spelletjes en kletsen we veel over van alles en nog wat, rond 9 uur gaan we slapen.

1. Oma. en Opa Kitzen:
    1 maart 2016
    nou mirthe gezien de foto en je verhaal ,lijkt t me heel spannend om dat allemaal mee te maken en dat op mijn verjaardag ,want ik ben op 27 febr. 86 jaar geworden. hebben hier ook een glas bier op jou gedronken. liefs van oma en opa kitzen
  2. Marlou:
    1 maart 2016
    Lieve Mirthe, hebben jouw filmpje gezien. In een woord geweldig! Je ziet er goed en gelukkig uit....fijn dat we je even konden zien.....ook op de foto's .....geregeld blijven doen. Sanitair in de boomhut ziet er vooral luchtig uit......alle lucht......wordt verspreid.....uitzicht aan alle kanten en vrijblijvend uitzicht. Wat wil je nog meer! Unne dikke poen van us twie.