08-04-2016

8 april 2016 - Tam Coc, Vietnam

Ze komen me al vroeg halen met een miniven om richting Tam Coc te gaan. We bezoeken eerst een tempel en een mooie oude stad. Het is best een stuk rijden naar tam coc, maar dit gaat natuurlijk nog wat trager aangezien we in Vietnam zijn en niet de perfecte wegen hebben zoals in Nederland. Aangekomen in Tam Coc nemen we een bootje dat bestuurd word door een Vietnamese vrouw of man die roeit met zijn voeten. Je gaat per 2 in een bootje, dus ik deel het bootje met een man die met zijn vrouw en dochter hier is. Tam Coc is een rivier met prachtig rotsen. Adembenemend mooi. Het lijkt bijna nep.
We gaan lunchen en fietsen daarna met de groep door de rijstvelden langs de prachtige rotspartijen en daarna zijn we allemaal uitgeteld en slapen we op de terugweg in het busje. Savonds leer ik Finn kennen, een Canadese jongen die ook in onze dorm ligt. We gaan samen met Zoe wat drinken en hebben het zo gezellig met z'n 3 dat we besluiten de dag erna een nachtbus te nemen naar Sapa en een trekking te doen.

1. Roel /Chantal:
    25 april 2016
    Leuk om te lezen dat je je planning zo van het ene moment op het andere kunt aanpassen. Dat is natuurlijk ook het voordeel als je alleen reist. Dat is nu wel anders met Scott er bij, niet? Of past Scott zich gewoon aan?