07-04-2016

7 april 2016 - Hanoi, Vietnam

Na een ontbijtje op de bovenste verdieping van mijn hostel, pak ik mijn spullen en ga ik een wandelroute lopen door het centrum van Hanoi. Ik drink mijn eerste eggcoffee bij een klein cafeetje waar alleen maar lokale mensen zijn. Super lekker!! Net wee. Soort van tiramisu met koffie. Een meisje uit het hostel heeft me tips gegeven waar ik het echte eten en drinken van Hanoi kan vinden. Als lunch probeer ik Bun Cha. Bun Cha is rijstnoedels met beef en pork en een soort soep. Heerlijk zo'n dagje alleen. Ik bezoek wat tempels en musea. Ook kijk ik mijn ogen uit. Zoooo druk is het hier. Overal eet en drinktentjes op straat naast de rest van de rotzooi die ze verkopen, niet echte rotzooi natuurlijk maar wel heel veel dingen tegelijk. Hoe meer hoe beter.
Ik ben blij dat ik ook een simkaart heb met internet erop zodat ik tijdens het kaartlezen kan controleren of ik nog goed loop.
Ze verkopen hier alles wat je je maar kunt bedenken op straat, en heel veel ervan slepen ze mee op hun fiets of scooter. Er zijn bepaalde straten die een specifiek ding verkopen. Maar omdat het zo veel is, en zoveel verschillende indrukken,is het soms heel lastig om de weg te vinden.
Wanneer ik thuis kom ga ik even op bed liggen en dan komt Zoë binnen gestormd. Ze is een getalenteerde jonge dame  uit Engeland. We drinken samen een paar biertjes daarna ga ik naar bed want morgen heb ik de hele dag een Tour naar Tam Coc.

1. Roel /Chantal:
    25 april 2016
    ahhh. Dr is weer leesvoer vanuit Thailand. Voor dat ik ga werken in Heerlen toch maar even dit belangrijk nieuws tot mij nemen. Hoe zou ze het met Scott hebben? Hoe gaat het met Scott en vindt hij het ook zo leuk? Oke ik ga verder met de volgende reisverslagen. Mirthe en Scott:hier väöl plezeer en geneet vaan de paar letste däög.