29-02-2016

29 februari 2016 - Luang Prabang, Laos

Wat een nacht, nauwelijks geslapen.
De hele nacht heeft er hele harde muziek opgestaan naast ons hostel, omdat er een begrafenis was. Apart...
Vandaag ga ik naar watervallen met 3 meisjes die slapen in de zelfde dorm en 1 Duits stel. De tuk tuk driver brengt ons helaas naar de verkeerde watervallen... Mini waterval, maar gelukkig geen toeristen dus we zitten wat in het zonnetje met onze voetjes in het riviertje en kletsen wat. Ook prima!
Om 4.30 worden Manav en ik opgehaald om naar een kook cursus te gaan. Ik ben super benieuwd.
De kook cursus duurt 4 uur en is super!! We koken vis gestoomd in bananenbladeren, vlees gefrituurd in lemongras en als toetje sticky rice met coconutmilk. Super leuk en heerlijk!!! We krijgen een kookboek mee als aandenken met nog meer lekkere recepten. Dit ga ik zeker thuis proberen!!
Na de kook cursus gaan we nog naar een bar genaamd Utopya ( best een grote bar/ lounge café met veel zit plekjes en genoeg backpacks die hier een biertje of locale whisky met cola komen nuttigen en een volleybal veld in het midden van de bar) en hier tref ik Gabriel en Alis, een koppel dat mee was met de gibbon Experience. Wat toevallig en super leuk!! Om 11.30 sluit de bar en loop ik terug naar het hostel. Een drukke maar leuke dag en een goede afsluiter voor Luang Prabang.

1. Chantal:
    Hoi Mirthe,
    Eigenlijk moet ik nu rapporten op het werk. Maar met het aanzetten van de computer zie ik jou nieuwe verhalen. Ben meteen gaan lezen. Super!
    Ik zie aan je foto's dat je het heel goed naar je zin hebt. Geeft mij een goed gevoel als mama van z'n prachtige dochter.
    Tot snel, nu helaas weer werken voor mij.
    Dikke poene vaan miech.
  2. Nicolle:
    1 maart 2016
    Hoi Mirthe, fijn om weer wat van je te horen . Geweldig hoe je daar aan dat touw naar beneden komt, lijkt me een geweldige ervaring. Super dat je het zo fijn hebt. Wat een mooie foto's. Geniet en heb heel veel plezier en let op jezelf. Dikke knuffel van Harry en Nicolle ❤️
  3. Marlou:
    1 maart 2016
    Ha die Mirthe, weer een mooi verhaal.....ben nu aan het laatste verhaal aangekomen en lees dit weer met verwondering en verbazing. We kijken al weer uit naar het vervolg van je reis. Let goed op je spullen en vooral op je landgenoten......die nemen graag schoenen mee! Is wel weer een reminder dat niet iedereen te vertrouwen is...toch? Tot het volgende verhaal.......voor ons duurt dit weer een paar dagen.....voor jou vliegt de tijd om....genieten, genieten en nog eens genieten! Unne dikke poen vaan Marlou en Leon
  4. Nicolette:
    2 maart 2016
    Hallo Mirthe wat een ervaring voor je en voor je familie. Gelukkig gaat alles goed zo te lezen en geniet je met volle teugen. Heerlijk. Maak er nog een paar mooie maanden van.
    Groetjes nicolette
  5. Oma. en Opa Kitzen:
    2 maart 2016
    He Mirthe ,als ik de foto s zie en lees wat je schrijft en wat je allemaal mee maakt, geweldig ,maar voor zo n trip moet je wel jong zijn wil je aan alles mee doen , ik zie oma niet in een boomhut zitten zonder afwas machine. geniet er maar van . liefs ; oma en opa kitzen
  6. Marion:
    6 maart 2016
    Hoi mirthe oonderneumend meitske......kreeg dien blog vandaag en höb alle versjlage geleze en de foto's bekeke.....wat n avontuur......wat deitse väöl indrukke en ervaringe op.....die neump geine diech oets nog aaf en zalste noets mie vergete.......dus zegk iech vanoet amie.......blief lekker genete mer bis wel veurziechtig........dikke knoevels