02-02-2016

2 februari 2016 - Bangkok, Thailand

Na een plakkerige nacht op een heel hard bed lekker en een koude douche ( de straal is prima, belangrijk als je je haren wilt uitspoelen als vrouw zijnde ;) ) fris en fruitig omkleden, waar je eigenlijk geen zin in hebt want ik ben nog niet gewend aan de temperatuur. Daarna ontbijt dat bestaan uit geroosterd brood met boter erop of veel te zoete fabrieksachtige jam en een stuk watermeloen. Je kunt ook kiezen voor worstjes, ei, etc maar daar heb ik nu nog geen behoefte aan. Daarna besluiten ik met Miranda en Glaucia (min Chinese en Braziliaanse kamergenootjes) om te informeren naar een bike Tour door Bangkok. Glaucia en ik besluiten om die vanavond te gaan doen en samen met Miranda nog Wat Pho te bezoeken. We gaan erheen met een tuck tuck. ( heeeeeel erg leuk om mee te maken; kosten omgerekend: 0,50 euro) Miranda gaat vandaag weer weg om verder door te reizen en tijdens de lunch die we nuttigen in een klein kraampje langs de straat ( langs de straat eet je beter in vergelijking met een restaurant) vraag ik of ze mijn eerste vriend wilt zijn die in het boekje gaat schrijven dat ik van Lotte heb gekregen. Ze zegt dat ze zeer vereerd is en vraagt of ik ook in haar boekje een klein stukje wil schrijven. Voor de lunch betaal je 1.30 euro dus dat zegt genoeg over de prijzen hier! Na de lunch neemt Miranda een coconut om uit te drinken. Dit wil ik natuurlijk ook proberen en we nuttigen het cocoswater langs de grote rivier die door Bangkok loopt. Daarna nemen we afscheid van Miranda, die met een tuk tuk terug gaat naar het hostel en Glaucia en ik gaan te voet terug. Ik lees de kaart en de weg is heel makkelijk terug te vinden. Onder weg kletsen we veel over waar we vandaan komen en wat we doen in het dagelijks leven, heel erg gezellig! Vanavond is het plan om een bike Tour te doen en daarna lekker vroeg te gaan slapen. Morgen worden we om 7.00 uur op gehaald om met een minibusje naar Ayuthaya te gaan.

De nachtelijke Tour: suuuuuper leuk!! Wat een ervaring!! We fietsen met een gids en nog 3 anderen op onze mountainbikes kris kras door de straten ban Bangkok, uiteraard met helmpje op (voor pap en mam maar even erbij getypt). Onze gids is een Thaise jonge jongen die verteld dat hij dit als hobby erbij doet. In onze groep zitten nog een koppel uit Argentinië en een vrouw uit USA. We stoppen bij grote bezienswaardigheden die we ook vandaag overdag hebben bezocht en waar het normaal super druk is, is het nu heerlijk rustig en zijn we bijna alleen met ons groepje. We fietsen langs Wat Pho, een andere tempel waar ik de naam niet meer van weet en langs de flower market. Deze is open 24-7 en ruikt super lekker!! Hier eten we een saté prikker met stukjes gebarbecued vlees erop. Daarna vervolgen we onze weg terug naar de bike store en komen we door allemaal piep kleine straatjes waar (denk ik) hele arme mensen langs de straat zitten. Ze praten, spelen met kinderen, voeren de straat honden en katten, maken eten klaar, of doen andere dingen.